הכנה לפשיטת רגל

מה לעשות עם חשבונות בנק, תשלומים אוטומטיים והפקדות שירות

תכנן פשיטת רגל על ​​ידי העברת כספים בחשבונות הבנק, סיום התשלומים האוטומטיים והתכוננות לפיקדון שירות.

הנושים שלך אמורים להפסיק לקחת כסף מהחשבונות שלך בעת הגשת בקשה לפשיטת רגל, אך זה לא תמיד עובד בצורה חלקה כפי שהיית מצפה. למה? למרות שצו ההשהיה האוטומטי האוסר על רוב מאמצי הגבייה נכנס לתוקף באופן מיידי, בדרך כלל יחלוף שבוע עד לקבלת הנושים את הודעת פשיטת הרגל של בית המשפט. במאמר זה תלמד כיצד להימנע מהפסד כסף שלא לצורך.

 

הימנע מלאבד כסף או מגישה לחשבון שלך

סביר להניח שאתה כבר יודע שאתה יכול להגן על רכוש עם פטורים מפשיטת רגל. זה כולל את הכסף בחשבונות הבנק שלך. עם זאת, להלן כמה בעיות נפוצות שתרצה להיות מודע להן:

הגנה על הכספים בחשבון שלך. כל עורך דין פשיטת רגל יגיד לכם שבישראל אין פטור מחשבון בנק, ואם קיים כזה, הסכום שיגן עליו יהיה מינימלי. נאמן פשיטת הרגל המוטל עליו לנהל את התיק שלך יסתכל על יתרת החשבון שלך בתאריך ההגשה. אתה תאבד כל סכום מעבר לסכום הפטור, גם אם יש לך צ'קים שטרם נפרעו.

הכנה לכספים קפואים. חלק מהבנקים, כדי לשמר את הנכסים לנושים, יקפיאו את חשבונך ברגע שיקבלו הודעה על פשיטת הרגל שלך. אם הכספים שלך הם-למשל פירות של הכנסה לאחר הגשתך-עליך לפנות לעורך הדין שלך לנאמן פשיטת הרגל. הנאמן יורה לבנק לבטל את ההקפאה.

בשני המקרים ההימנעות מהבעיה היא פשוטה – וודא כי יתרתך נמוכה על ידי שימוש בכספיך כדי לשלם חשבונות נחוצים לפני שתגיש את הבקשה. כל עוד אתה שומר רישומים, אתה לא צריך להיתקל בבעיה.

עצור תשלומים אוטומטיים לפני הגשת הבקשה

ברגע שנושים מקבלים הודעה על הגשת פשיטת הרגל שלך, הם אמורים לעצור אוטומטית או חיובים. עם זאת, אם אישרת ניכויים אוטומטיים שנלקחו מחשבון הבנק, המשכורת או כרטיס האשראי שלך, לא סביר שהם יפסיקו ברגע שתגיש פשיטת רגל. ולפעמים כשאתה מבקש שתשלומים אוטומטיים יפסיקו, לוקח זמן עד שזה קורה.

אחת הדרכים לוודא שלא חסר לך הכספים שתצטרך לשלם הוצאות מחיה לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, כדאי להפסיק את התשלומים האוטומטיים הרבה לפני שתגיש.

הדבר חשוב במיוחד אם אישרת לנושה:

לחייב את חשבון הבנק שלך בגין חוב שיפוטר

לאסוף כסף מהמשכורת שלך עבור חוב שיפורק, או

לחייב את כרטיס האשראי שלך עבור שירותים שוטפים.

הודעה לנושים על פשיטת הרגל

אם אינך מצליח לעצור תשלומים לפני שתגיש, תוכל להאיץ את התהליך על ידי הודעה לנושה חשוב בעצמך. פשוט שלח פקס או שלח מייל לנושה עם מספר תיק פשיטת הרגל, תאריך הגשתו ובית המשפט שבו מתנהל ההליך, אם אתה מיוצג, עורך דין פשיטת הרגל שלך יידע כיצד לנקוט בצעדים אלה בשמך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן