מי הוא יועץ עסקי ולמה הוא חשוב לעסק שלכם?

מי הוא יועץ עסקי ולמה הוא חשוב לעסק שלכם?

עולם העבודה כמו שאנחנו מכירים אותו השתנה לבלי היכר לאורך עשר, עשרים השנים האחרונות. אם בעבר שיטת ההעסקה הרווחת הייתה על ידי מתן עבודה קבועה, עם תלוש משכורת ותנאים סוציאליים, הרי שהיום עוד ועוד מקומות עבודה עוברים לשיטה המכונה על פי רוב: 'פרילאנס'. משמע, אדם שמספק עבודה באופן קבלני ולא עם תלוש משכורת קבוע בכל חודש .

במידה וגם אתם הפכתם עצמאים בשנים האחרונות, עליכם להבין כי הפכתם מעובדים למנהלים. אתם אלו שמנהלים את עצמכם. עכשיו אתם הנהלת חשבונות, קריאייטיב, מנכ"ל, עובד פשוט ומי שעליו לנקות את השירותים בסוף המשמרת. נשמע מסובך לא? אל דאגה, אתם ממש לא חייבים לעבור את כל זה לבד. בדיוק בשביל זה יש ייעוץ עסקי.

אני, אסי קומבליס , נמצא כאן כדי לעזור לך לנווט את ספינת הקריירה שלך ולהביא אותה הכי רחוק שאפשר.

מה התפקיד של יועץ עסקי

יועץ עסקי הוא למעשה דמות חיצונית שתפקידה לעזור לך לנהל את העסק שלך בצורה הכי טובה שאפשר. התפקיד שלי בתור יועץ עיסקי הוא להזכיר לך מה שכחת, למה אתה צריך לשים לב, לעזור לך לתכנן לטווח רחוק ולראות גם איך משפרים את ההתנהלות העסקית בחיי היום יום.

העבודה מתמקדת באיך לייצר מנועי צמיחה אפקטיביים ומשמעותיים לעסק שלך תוך ניצול ומקסום המשאבים העומדים לרשותך בצורה הכי טובה שאפשר. מה שחשוב לזכור הוא שבניה של עסק דומה במובנים רבים לבנייה של בית. אי אפשר להתחיל לעבוד בלי תכנית עבודה מסודרת. יועץ עסקי הוא האיש שיעזור לך לבנות את תוכנית העבודה כדי להקים את הבניין הענק הזה הוא הקריירה שלך.

מאיפה מתחילים

על מנת שהעסק יעבוד אנחנו חייבים לוודא כי הכסף והמשאבים של העסק ימשיכו להיכנס כל הזמן. כמו מפוח שמכניס אוויר לתוך המיכל, כך גם המשאבים הנחוצים לבנייה ופיתוח של עסק. כך שבדרך כלל, כאשר אני, יועץ עסקי, נכנס לעניינים, אני אתחיל בשלושה צעדים פשוטים:

1.נלמד ביחד מאיפה נכנס הכסף:  אולי מהשירותים אותם אתם נותנים, אולי מפריטים אותם אתם מוכרים, אולי שילוב של שניהם וכן הלאה.

2.נלמד על מה אתם מוציאים את הכסף: כדי שנוכל להבין מה בעצם עלות החזקת העסק.

3.נכין דו"ח שמפרט הכל ונבין מה גובה המשאבים העומדים לרשותנו: אנחנו חייבים לזכור כי מרבית העסקים בישראל, אלו שאין להם יועץ עסקי מיומן, מוצאים את עצמם כל חודש מחדש בלי כסף. זאת משום שהם לא עוקבים אחרי ההוצאות וההכנסות שלהם באופן המניח את הדעת. חוסר ידע עלול להביא גם לאובדן שליטה.

אני, אסי קומבליס , יועץ עסקי מיומן העובד עם חברות רבות וארגונים שונים במשק הישראלי. אשמח לשבת גם איתך ולהזניק את העסק שלך קדימה.  

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן